Hodnocení projektu Strom, stromek, stromeček

Hodnocení projektu Strom, stromek, stromeček

Během 1. pololetí se napříč mnoha předměty prolínalo téma celoškolního projektu, a to byly stromy, stromky a stromečky.

V přírodovědných předmětech je učivo o stromech jistě běžné, ale tentokrát se s ním děti setkaly třeba i v matematice, českém jazyce, v cizích jazycích, dějepise či občanské výchově. Spočítaly si příklad o zastoupení určitého druhu stromů v lese, psaly úvahu na téma, co všechno zažil strom stojící před školou, v němčině tvořily česko-německý slovník názvů stromů. V občanské výchově vytvořili žáci stromy života, v dějepise hledali „kořeny“ svých předků. Při mnoha aktivitách se uplatnily mezipředmětové vztahy, např. při tvoření reklamy na zázračný strom se uplatnily znalosti z českého jazyka, přírodovědy i výtvarné výchovy. Při prodeji vánočních stromků si osmáci prověřili svou finanční gramotnost a možná i prakticky okusili práci těch, kteří se jí živí.

Výsledné práce žáků byly velmi zajímavé a přinesly dětem nové poznatky, zkušenosti i zážitky. Při plnění některých úkolů strávily děti čas v přírodě, na čerstvém vzduchu, osahali si šišky, stromy, vnímaly jejich vůni i sílu. V rámci projektu nám školní zahradě přibyl jeden ovocný strom a taky dřevěná socha, která je ukázkou toho, jak mohou šikovné ruce strom zpracovat.

Projekt o stromech, stejně jako 1. pololetí, je za námi, a tak se můžeme chystat na nový. O čem bude? Nechte se překvapit.